سنگ لاشه کلوم دیوار چینی

انواع سنگ لاشه و کاربردهای آن ها این سنگ بر اساس منابع اولیه تولید آن و نحوه استخراج و نوع فراوری و پرداخت به انواع مختلف تقسیم بندی می شود که به اختصار به آن اشاره خواهیم کرد: - یک نوع از این سنگ که منشاء آن کلسیم کربنات است ، سنگ لاشه تراورتن نامیده می شود که کاربرد عمده آن در صنایع هنری و مجسمه سازی و تولید موزاییک و انواع سنگ های مصنوعی است. - سنگ مالون، نوع دیگری از لاشه سنگ است که در واقع همان سنگ لاشه ای است که یک سری تغییرات از جمله تراش کاری بر آن اعمال شده است و نسبت به لاشه سنگ شکل و شمایل هندسی تری دارد به گونه ای که پس از تراش کاری به سنگی با سطح صاف و ظاهری چهار گوش تبدیل می شود. در واقع سنگ های لاشه سنگی نتراشیده هستند ولی مالون یک نمونه سنگ تراش خورده و قابل چکش خواری است که یکی از انواع سنگ های آنتیک به حساب می آید. - نوع دیگر این سنگ، سنگ ورقهای است که این نوع سنگ از بافت کوه و مناطق طبیعی استخراج می شود که استخراج آن به صورت ورقه ورقه است و به همین دلیل سنگ ورقه ای نامیده می شود. این نمونه سنگ به علت ساختار طبیعی و محکمی که دارد در ساخت و سازهای گوناگون از آن استفاده میشود. در ضمن سنگ های ورقه ای از لحاظ اقتصادی برای سازندگان و مقرون به صرفه تر خواهند بود و نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما یا گرمای شدید از خود مقاومت زیادی نشان می دهد که به همین دلیل کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارد. - سنگ ورقه ای یکی ازانواع بسیار مهم و پرکاربرد لاشه سنگ است، برخلاف لاشه سنگ که در صنعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، لاشه ورقه ای کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد. ولی اگر سنگ ورقه ای را با استفاده از تیشه و ابزار دیگر تغییر شکل دهند و به آن نظمی خاص داده شود، به آن سنگ لاشه قواره گفته می شود. که کاربرد آن در ساخت کف حیاط، سنگفرش پیاده رو و محوطه سازی باغ است.
عانواع سنگ لاشه و کاربردهای آن ها
این سنگ بر اساس منابع اولیه تولید آن و نحوه استخراج و نوع فراوری و پرداخت به انواع مختلف تقسیم بندی می شود که به اختصار به آن اشاره خواهیم کرد:
- یک نوع از این سنگ که منشاء آن کلسیم کربنات است ، سنگ لاشه تراورتن نامیده می شود که کاربرد عمده آن در صنایع هنری و مجسمه سازی و تولید موزاییک و انواع سنگ های مصنوعی است.
- سنگ مالون، نوع دیگری از لاشه سنگ است که در واقع همان سنگ لاشه ای است که یک سری تغییرات از جمله تراش کاری بر آن اعمال شده است و نسبت به لاشه سنگ شکل و شمایل هندسی تری دارد به گونه ای که پس از تراش کاری به سنگی با سطح صاف و ظاهری چهار گوش تبدیل می شود. در واقع  سنگ های لاشه سنگی نتراشیده هستند ولی مالون یک نمونه سنگ تراش خورده و قابل چکش خواری است که یکی از انواع سنگ های آنتیک به حساب می آید.
- نوع دیگر این سنگ، سنگ ورقهای است که این نوع سنگ از بافت کوه و مناطق طبیعی استخراج می شود که استخراج آن به صورت ورقه ورقه است و به همین دلیل سنگ ورقه ای نامیده می شود. این نمونه سنگ به علت ساختار طبیعی و محکمی که دارد در ساخت و سازهای گوناگون از آن استفاده میشود. در ضمن سنگ های ورقه ای از لحاظ اقتصادی برای سازندگان و  مقرون به صرفه تر خواهند بود و نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما یا گرمای شدید از خود مقاومت زیادی نشان می دهد که به همین دلیل کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارد.
- سنگ ورقه ای یکی ازانواع بسیار مهم و پرکاربرد لاشه سنگ است، برخلاف لاشه سنگ که در صنعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، لاشه ورقه ای کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد. ولی اگر سنگ ورقه ای را با استفاده از تیشه و ابزار دیگر تغییر شکل دهند و به آن نظمی خاص داده شود، به آن سنگ لاشه قواره گفته می شود. که کاربرد آن در ساخت کف حیاط، سنگفرش پیاده رو و محوطه سازی باغ است.نوان
۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده